Hakkımızda

Swissvax - 1930'dan Beri Vaks Üreticisi

Swissvax - Hayaliniz için Bakım™

1930'dan Beri Kusursuz Vaks Üretimi

Swissvax dünya çapında otomobil tutkunlarına yüksek kaliteli, el yapımı bakım ve koruma ürünleri sunmaktadır. Swissvax otomobiller, yatlar, uçaklar ve motosikletler için eksiksiz bir bakım ve koruma sistemi sağlar. Bu sistem, uyumlu şekilde koordine edilmiş yıkama, temizleme, bakım ve uygulama bileşenlerinden oluşur.

Swissvax, çeşitli üst düzey otomobil üreticilerinin öncelikli tercihi olup, kendi markaları adına yüksek kaliteli bakım ürünleri geliştirmemize ve üretmemize olanak tanır.

İlk vakslar 1930’lu yıllarda İsviçre Zürih’te köklü bir ailenin sahip olduğu ‘Anwander Eczanesi’nin mutfağında üretilmeye başlamıştır. Kış sporları ile meşhur olan İsviçre’nin kayak malzemeleri için Vaks üretmesi kaçınılmazdı. O dönemde Zürih’teki eski eczane mutfağı Carnauba Vakslarının laboratuvarı gibiydi. Çok geçmeden Hans Anwander kendi özel otomobil ve yat koleksiyonu için Carnauba Vakslarını kullanmaya başladı. Sonuç inanılmazdı. 

Swissvax Vaksları sonrasında gelen yıllarda meşhur Concours d’élégance (Otomobil Zerafet Yarışması) yarışmasının vazgeçilmez bir ihtiyacı haline geldi. Concours d’élégance yarışmasını kazanan araçların parlaklığı ve renk derinliğinin nedeninin Swissvax Vaksları olduğu çok sonraki yıllarda anlaşılabildi.

Bugün bile Dünyanın en kaliteli vaks ve bakım ürünlerini üretme tutkumuzdan ödün vermiyoruz. Swissvax ürünleri bugün hala İsviçre’deki Vaks fabrikamızda sadece el işçiliği ile üretilmektedir. Karmaşık ve yüksek kaliteli olması gereken formülasyonlar, endüstriyel üretime izin vermemektedir.

Swissvax'ın dünya çapında bu kadar popüler ve ünlü olmasını sağlayan vaks deneyimini sizinle paylaşmaktan mutluluk duyarız.

Swissvax'ın Sırrı

Swissvax'ın sırrı, birkaç saat süren üretim sürecinin ardından ortaya çıkan, son derece dayanıklı mikrokapsülasyon olarak adlandırılan çift duvarlı mikro parçacıklardan oluşan Carnauba Vaks formülasyonlarında yatar. İsviçre'nin kalite ve hassasiyet konusundaki ünü, tüm ürünlerimize yansımaktadır. Üç nesildir otomobil ve tekne tutkunları olarak, iyi bildiğimiz ve her gün hassas alanlar için ilginç bakım çözümleri bulmamıza ilham veren bu hobinin sevinçlerini ve zorluklarını yaşıyoruz.

Geleneksel vakslardan farklı olarak, Swissvax vaksları aşındırıcı madde içermez ve modern su bazlı boya sistemlerinde, nano boyalar ve eski nitroselüloz boyalar gibi her türlü boyada kullanılabilir. Swissvax, ön temizleme Cleaner Fluid Regular ve Carnauba Vaks'tan oluşan iki bileşenlidir. Vaksların kullanımı kolaydır ve lastiklerde veya kenarlarda beyaz kalıntı bırakmaz.

Carnauba, dünyanın en sert, en saf, en şeffaf ve aynı zamanda en pahalı doğal vaksıdır. Brezilya yelpaze palmiyesi "Copernica prunifera"nın yapraklarının üst kısmından elde edilir ve renk ve berraklık açısından sınıflandırılır. En yüksek kalite, nadiren bulunan Birinci Sınıf Carnauba olarak kabul edilir ve vaks üretiminde kullanılır. Bir formülasyonda ne kadar çok Carnauba bulunursa, parlaklık derecesi de o kadar yüksek olur. Geleneksel araba vaksları %3 ila %5 Carnauba Vaks içerirken, Swissvax formülasyonları hacmen %30 ila %81 arasında, piyasadaki en yüksek konsantrasyonlardan birine sahiptir.







Otomobile Tutkulu Arka Plan Hikayeleri

Swissvax, on yıllardır "Care For Your Dream" sloganıyla tanınır.

Swissvax'da inanıyoruz ki herkesin kendi kişisel rüyası vardır. Bu bir dünya turu, bir dağın zirvesi, hayalinizdeki bir otomobil, bir motosiklet ya da bir tekne olabilir - herkesin bir rüyası vardır. Ve her zaman bu özel anlar, bu rüyayı özel kılan anlardır. Unutulmaz bir dağ sürüşü, Route 66 üzerinden bir yolculuk veya kendi teknenizle yapılan bir yelkenli seyahati - bu özel anları ve deneyimleri kılan şeylerdir.

Swissvax'ta bu rüyayı korumanın, kültürel olarak değerlendirmenin ve yaşamanın önemli olduğuna inanıyoruz.

“Care For Your Dream” bizim için tam olarak bu anlama gelir – Tutku, bireysel rüyalar, heyecan ve unutulmaz anlar.

Zamanla, değerli müşterilerimizin kişisel hikayelerini öğrendik ve hikayenizin, rüyanızın bir parçası olduk. İşte bu yüzden kendi kişisel "Care For Your Dream" hikayelerini anlatan seçilmiş hikayeler ve insanları burada topladık.

 

Care For Your Dream

Dr.Ing. Christian Malorny

Minimal Karmaşıklık ve Sıradışı Araçlar

 

Bölüm 1. Care For Your Dream

Her aracın kendi ruhu vardır. Bu yüzden onlarla bir ilişkim var.

Swissvax: “Christian, senin ve otomobillere olan tutkun hakkında daha fazla bilgi alabileceğimiz için teşekkür ederiz. Bu sabah hangi araçla işe geldin?”

Christian: “Bu sabah XL1'le geldim. Bu Volkswagen'in 1 litrelik otomobili. 100 km'de sadece bir litre dizel yakıt tüketiyor. Bu bir dizel-hibrittir. Sadece 200 adet üretilen harika bir araç. 100 km'de bir litreyle rahatlıkla gidebilirsiniz. Bu araçla 2014'ten beri yaklaşık 40.000 km yol yaptım. Çoğunlukla otoyolda. Ortalama yakıt tüketimi 2,4 litre/100 km gösteriyor.

 

Swissvax: “Bir iş danışmanı olarak otomobil sektörüne nasıl girdiniz?”

Christian: Her zaman otomobillere olan bir tutkum vardı. Makine mühendisliği öğrencisiyken ilk dönemde bir Goggomobil 250 Coupé'yi söküp parçalarına ayırdım, onu restore ettim ve her şeyi tekrar bir araya getirdim. Otomobillere olan bu tutkumla otomobil endüstrisindeki müşteriler için çalışmak mantıklıydı.

 

Swissvax: “En sevdiğiniz otomobil markası nedir ve neden?”

Christian: Bu değişkenlik gösterebilir. Mesleki olarak marka geliştirme ile de ilgileniyorum. AUDI, mütevazı bir imajdan premium bir markaya dönüşen muhteşem bir markadır. Audi, Fransız ve İtalyan markalarını premium pazardan çıkardı ve bu sayede Avrupa'da dünyanın en değerli otomobil pazarını yarattı. Spor yönünden, 356 ve 911 ile PORSCHE'yi seviyorum. Porsche markası bugün hala çok duyguyu taşıyor. Bir Porsche, birçok çocuğun hala rüyasıdır. Tarih açısından, MESSERSCHMITT markasının büyük bir hayranıyım. Bu kabinen-roller, verimlilikte bir başyapıttı. Ve FMR TG 500, halk arasında Tiger olarak bilinir, yüksek performanslı bir yarış makinesiydi.

Swissvax: "Bir sürücü müsünüz yoksa bir koleksiyoner mi?"

Christian: Kesinlikle bir sürücüyüm. Arabaların hareket etmesi gerekiyor, ne kadar değerli olurlarsa olsunlar. Bir seferinde bir yoldan geçen biri, Berlin'de dolaşırken bindiğim 356 Carrera 2'nin trafiğe çıkmak için çok değerli olup olmadığını sormuştu. Cevabım şöyleydi: Özellikle bir Carrera 2, her gün hareket etmek için çırpınıyor. Koyu bir garajda kesinlikle iyi hissetmiyor.

 

 

Bölüm 2. Rüyanız İçin Bakım

 

Swissvax: "Koleksiyonun nasıl oluştu ve arabalarını nereden buluyorsun?"

Christian: Araçlarımda ana tema "minimal karmaşıklık". Bu nedenle küçük arabalarla başladım. Yani Messerschmitt, Champion, BMW 600 vb. En basit ve en küçük aracım Kleinschnittger F125. 6,5 beygir gücünde, 130 kg toplam ağırlık, 70km/s hız. Geri vitesi, diferansiyeli, süspansiyonu, halat freni yok. Ardından yavaşça Porsche'lar eklendi. İlk olarak 356 modeli. Nispeten basit araçlar. Daha sonra farklı 911'ler. Araçlarımın birçoğunu marka kulüplerinde ve ilgili derneklerde olan arkadaşlarımdan alıyorum.

 

Swissvax: "Başkalarının koleksiyonun hakkında ne düşündüğünü düşünüyorsun?"

Christian: "Arabalar fabrikadan yeni çıkmış gibi görünüyor". Bu doğru. Mükemmel bir şekilde restore edilmişler. Orijinallik benim için çok önemli. Ve her aracın iyi belgelenmiş bir geçmişi var.

 

Swissvax: "Koleksiyonunda eksik olan nedir, sıradaki ne olacak?"

Christian: Kızlarım bir zamanlar tüm aile olarak kullanabileceğimiz bir araba istemişti, hep "iki koltuklu" olanları değil. Aile konseyi toplandı. Oy birliğiyle bir Citroën DS Cabriolet seçtik. "Tanrıça"nın zarafetini geçmek imkansız. Çok iyi bilen bir arkadaşımız sayesinde fabrika tarafından üretilen son önceki kabriyoleti satın alma teklifi aldık. İlk sahibinden, son vidasına kadar orijinal ve tam, ama 350.000 km'de. Araba şu anda 5 yılın sonunda neredeyse tamamen restore edildi. Muhtemelen dünyadaki en iyi Citroën DS Cabriolet olacak. Büyük bir çaba gösterdik.

 

Swissvax: "Arabalarınla ne tür bir ilişkin var?"

Christian: İnsanlara özgürlük veren sevimli makinelerdir.

 

Swissvax: "Hangi arabayı sürmek istersin ve neden?"

Christian: Tarihsel olarak bir Rallye-AUDI Quattro. Yeni bir araç olarak dört elektrik motoruyla ilk spor arabayı. Ama henüz böyle bir şey yok.

 

Swissvax: "Arabalarınla ne kadar zaman geçiriyorsun?"

Christian: Duruma bağlı. Yazın hafta sonları 4-5 saat. Ardından birçok ralli. Ve bilgi araştırması için haftada birkaç saat daha geçer. Kışın daha sakin.

 

Swissvax: "Bize tipik bir sürüşünü anlat. Nasıl hissediyorsun, aklından neler geçiyor?"

Christian: İlk olarak kulağım her zaman motorda. Sonra bir bisikletçi gibi sürerim. Sürekli olarak etrafımdakiler için düşünür ve çok mesafe bırakırım. Her şey iyi çalışırsa, tarihi bir kültür hazinesi içinde olduğumu fark ederim ve bu arabanın bugüne kadar neler yaşadığını düşünürüm.

 

Swissvax: "Care For Your Dream"la kişisel olarak neyi bağdaştırıyorsun?"

Christian: Hayatta ne yaparsanız yapın, önemli olan onun için tutkuyla yanıyor olmanızdır. Bu iş için de hobi için de geçerlidir. Hobiler için gereken özgürlükleri almalısınız. Bir tutkunun olması, mutlu bir yaşam için çok önemlidir.

 

Swissvax: "Arabalarınla yaşadığın en güzel an veya deneyim nedir?"

Christian: Messerschmitt Tiger ile 1000 Miglia Experience UAE'de dünyanın dört bir yanından gelen 100 klasik arabayla 7 emirlikte sürüş yapmak. Ancak yazın 356 Speedster ile çekici eşimle akşam yemeğine gitmek de harika bir deneyim.

 

Swissvax: "Tabii ki arabalarını hangi ürünle temizlediğini biliyoruz, ama neden Swissvax?"

Christian: Yüksek kaliteli boyalar için en iyi kozmetik markası. Swissvax, çok derin bir parlaklık oluşturur ve çok dayanıklıdır. Yağmurdan sonra bile bir arabanız yepyeni gibi görünüyor.

 

Swissvax: "Neden otomobil üreticileri tarafından fabrika çıkışında detaylandırma ya da bakım "üvey evlat" gibi görülüyor ve ekstra ücret listesinde bir seçenek değil?"

Christian: İyi soru. Bilmiyorum.

 

Swissvax: "Bize birçok kişinin, duyguların eksik olacağı gerekçesiyle, elektrikli araç sürücülerinin arabalarınagelecekte daha az bakım yapacağını söylediğini belirtiyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?"

Christian: Böyle düşünmüyorum. Elektrikli araçlardan çok fazla inovasyon göreceğiz ve inanılmaz bir dinamizm sergileyeceğiz. Yüksek kaliteli şasilerle birleştiğinde (neredeyse sadece Alman premium üreticileri yapabilir), gerçekten eğlenceli olacak. Sonra "Neden daha önce böyle bir şey yoktu?" diye soracağız. Ve bu dijitalleştirilmiş teknoloji harikalarına aynı şekilde bakım yapacağız.

 

Swissvax: "Otomobil üreticileri için şu anda en büyük zorlukları nerede görüyorsun?"

Christian: Bireysel sürüşü insanlar için uygun fiyatlı tutmak. Bir otomobil herkes için özgürlüktür. Birkaç kişi için bir lüks ürün olmamasına dikkat etmeliyiz.

 





 

Care For Your Dream

Verena Proebst

Bavyera'da otomobil mirası

 

Bölüm 1. Care For Your Dream

Benim için tüm arabalar eril, çünkü onlarla gerçekten bir ilişkim var.

Swissvax: "Verena, hakkında ve otomobillere olan tutkun hakkında daha fazlasını öğrenme şansına sahip olduğumuz için teşekkürler. Şu anda hangi arabayı sürmeyi en çok seviyorsun ve neden bu arabayı tercih ediyorsun?"

Verena: Şu anda 1965 model Porsche 911 projem henüz tamamlanmadı, ancak sadece birkaç gün meselesi. Bu yüzden hâlâ en sevdiğim 1972 model 911S'imi seçiyorum, yaklaşık 20 yıldır ona sahibim. Onu sürdüğümde hâlâ midemde kelebekler hissediyorum.

 

Swissvax: "‘Otomobil delisi’ bir yarış pilotu ailesinde büyüdün - çocukluğunu nasıl hayal etmeliyiz?"

Verena: Dışarıdan bakıldığında her zaman biraz "garip" gibi görünmüş olmalıyım, çünkü neredeyse her hafta sonunu yarış pistinde geçiriyor veya bir klasik otomobil etkinliğine katılıyorduk. Babam beni okuldan sık sık bir klasik otomobille veya yarış otomobilimizle alırdı. Ailem için tüm yaşam otomobiller etrafında dönüyordu. Bazen babama müzede klasik otomobiller üzerinde çalışırken yardım ederdim.

 

Swissvax: "Sürücü müsün yoksa koleksiyoncu mu?"

Verena: Babam sonunda bir koleksiyoncu olmuş olabilir, ancak ben uzun süredir hareketsiz duran bazı araçları tekrar çalıştırmaya çalışıyorum. Müzede uzun süredir duran araçlar benim için üzücü, çünkü bir klasik otomobili tekrar çalıştırmak çok fazla para, zaman ve sabır gerektiriyor. Ancak kendimi daha çok bir sürücü olarak görüyorum; benim için önemli olan aracın teknik olarak iyi durumda olması ve sürülebilir olması, mükemmel bir şekilde bir yerde durmasından daha önemlidir. Her klasik otomobilin bakımı yapılan biraz patinası olmalıdır.

 

Bölüm 2. Care For Your Dream

 

Röportaj Bölüm 2: Verena'ya otomobil müzesi ve rallisi hakkında sorular sorduk.

 

Swissvax: "Otomobil müzen senin için ne anlama geliyor?"

Verena: Bu müze benim için o kadar önemli ki, göç etmek yerine ebeveynlerimin evinde yaşamaya karar verdim. Bazen, kısa süre içinde her şeyi değiştiremeyeceğim için zorluklarla karşılaşıyorum ama adım adım onu yeniden canlandırmaya çalışıyorum.

 

Swissvax: "Koleksiyondaki en sevdiğin araba hangisi?"

Verena: Uzun süre düşünmeme gerek yok, kesinlikle E-Type. Çünkü onunla ebeveynlerime dair birçok anıyı bağdaştırıyorum. İçinde oturduğumda ve derisinin kokusunu aldığımda çocukluğumu hatırlıyorum. Bu, üzerinde birkaç aydır çalıştığım ikinci projem. Motor zaten çalışıyor, ancak servisten her döndüğünde yeni bir sorun ortaya çıkıyor. 911 tamamlandığında ona odaklanacağım. Sonunda daha inatçı olanın araba mı ben mi olduğumu göreceğiz.

 

Swissvax: "Arabalarınla ne tür bir ilişkin var?"

Verena: Benim için tüm arabalar eril, çünkü onlarla gerçekten bir ilişkim var. Onlar benim için hayatımda bir tür arkadaş.

 

Swissvax: "Müzede bulunan arabalar seni oldukça meşgul ediyor gibi görünüyor. Daha fazla araba veya motosiklet eklemeyi planlıyor musun?"

Verena: Bazen, "koleksiyonda böyle bir araç eksik" diye düşündüğüm oluyor ama sonra zaten var olan araçlara odaklanmam gerektiği düşüncesi beni geri getiriyor. Bu yüzden muhtemelen bir şey eklemeyeceğim,bu hali zaten dolup taşıyor. Bazıları bazı şeylerden vazgeçmemi öneriyor ama benim için bu söz konusu değil, çünkü bu koleksiyon babamın eseri ve ben onu yok etmek istemem.

 

Swissvax: "Hangi arabayı sürmeyi isterdin ve neden?"

Verena: Instagram sayesinde babamın 70'lerde sürdüğü ve maalesef sattığı kayıp Porsche 910'u hâlâ arıyorum. Böyle bir şeyi sürmek veya en azından bir kez binmek benim için kesinlikle bir rüya olurdu.

 

Swissvax: "Ne kadar zamanını arabalarınla geçiriyorsun?"

Verena: Yaz aylarında çok fazla zaman geçiriyorum, çünkü ya müze açık ya da etkinliklere katılıyorum, kendi rallimi organize ediyorum ya da sadece tek başıma sürüyorum. Sezonu son güne kadar kullanmaya çalışıyorum. Şu anda kış gelmeden önce tüm çalışan klasik otomobillerimi kışa hazırlıyorum.

 

Swissvax: "Otomobillerle aranızdaki bağ sadece bir hobi mi, yoksa daha derin bir şey mi?"

Verena: Kesinlikle sadece bir hobi değil. Babamın eski otomobilleriyle beni bulaştırdığı virüsü yıllar önce kaptım ve bu daha derin bir şey. Ancak, ailemin desteği olmadan bu şekilde bir yaşamı sürdüremem.

 

Swissvax: "Ailenin bu konudaki görüşü nedir?"

Verena: Ailem beni her zaman destekliyor. Tabii ki bazen beni çıldırtıyorlar ama genelde bir şekilde başa çıkıyoruz. Babam öldüğünde, annem ve erkek kardeşim bir süreliğine müzeyi kapatmayı ve araçları satmayı düşündüler ama ben buna izin vermedim. Şimdi onlar da bana yardım ediyorlar, çünkü onlar için de bu bir miras.

 

Bölüm 3. Care For Your Dream

 

Röportaj Bölüm 3: Verena'ya otomobil dünyasındaki kadınlar ve gelecek planları hakkında sorular sorduk.

 

Swissvax: "Kadınların otomobil dünyasında daha görünür olmasını istiyor musun?"

Verena: Kesinlikle evet! Hala bu konuda bazı önyargılar var. Ancak kadınlar da otomobillere ilgi duyabilirler ve bunu erkekler kadar iyi yapabilirler. Erkeklerin yarış pistinde yarışmak, tamir etmek veya otomobil koleksiyonları oluşturmak için doğuştan yetenekleri olduğunu düşünmek yanlış bir düşünce. Umarım gelecekte daha fazla kadın otomobil dünyasında aktif olur.

 

Swissvax: "Gelecekte neler yapmayı planlıyorsun?"

Verena: Tabii ki müzeyi canlandırmak, çünkü orada çok şey yapmam gerekiyor. Özellikle kış aylarında orada çok işim var. Ancak genel olarak, otomobil etkinliklerine daha sık katılmak, belki kendi etkinliklerimi düzenlemek ve klasik otomobillerimle daha fazla zaman geçirmek istiyorum. Ayrıca belki bir gün yarışlara katılmayı da düşünüyorum.

 

Swissvax: "Röportaj için teşekkürler Verena. Son olarak bize öğütlerin var mı?"

Verena: Rüyalarınızı takip edin, çünkü onları gerçekleştirmek için sadece bir kişiye ihtiyaç var - o da sizsiniz. Ve bu süreçte bazen zorluklarla karşılaşırsanız, asla pes etmeyin.

 

 

 

 

Care for your dream

Selina Skramovsky

Özellikle hava soğutmalı motorlarla ilgileniyor

 

Bölüm 1. Care for your dream

Porsche dışında ben büyük bir BMW hayranıyım.

Swissvax: "Selina, bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz. Oldukça genç bir araba ustası. Bu işi seçme kararı zor oldu mu?"

Selina: Merhaba, röportaj için çok heyecanlıyım. Benim için bu her zaman açıktı; çocukken beni bu konuda sorguladıklarında, her zaman "bir gün araba ustası olacağım" derdim. Yani hayır, karar vermek benim için çok kolaydı.

 

Swissvax: "Neden araba ustası olmayı seçtin?"

Selina: Okul dönemimde birçok staj yaptım - bazen çok farklı alanlarda, hiçbiri %100 beni tatmin etmedi. Babam benim için gerçek bir rol modeli olduğundan, araba ustası olmaya karar verdim. Hâlâ bu mesleği sevip sevmeyeceğimden emin değildim. Ancak babamın bilgisi beni o kadar büyüledi ki, onun bildiklerini öğrenmek istedim. Sonunda her şey yoluna girdi.

 

Swissvax: "Bir kadın olarak bir erkeğe araçlarının ne tür sorunları olduğunu ve bunları nasıl düzelteceğinizi anlattığınızda erkekler nasıl tepki veriyor?"

Selina: Açıkçası, bu konuda pek problem veya zorluk yaşamıyorum. Müşteri geri bildirimlerimiz şu ana kadar hep olumlu oldu.

 

Swissvax: "Çocukken hangisiyle daha çok oynardınız: Otomobiller mi, bebekler mi?"

Selina: Kesinlikle her ikisiyle de... Ancak ben her zaman Lego'ya bayılan bir çocuktum, en sevdiğim Lego-Technik'ti. Bebekler de tabii ki vardı.

 

Bölüm 2. Care For Your Dream

Röportaj Bölüm 2: Selina'nın araba ustası olarak kariyeri hakkında sorular sorduk.

Swissvax: "Bazen yarış pistinde de sürüş yapıyorsunuz, doğru mu? Hangi otomobil pistteki favoriniz?"

Selina: Evet, babamın 991 Cup'unda sıkça yan koltukta oturdum ama aslında sadece bir kez kendi başıma sürdüm - bu RedBull Ring'de, Ventilspiel etkinliği sırasında oldu. İlk kez Porsche 1984 G-Modeliyle Avusturya'da bir yarış pistinde sürdüm, o zamanlar hâlâ 3.2l motora sahipti.

 

Swissvax: "Otomobillerinizle ne tür bir ilişkiniz var?"

Selina: Bu zor bir soru. G-Model’im kesinlikle benim için özel bir şey, günlük otomobilimle kıyaslandığında. Eski toprağıma her baktığımda yüzümde sürekli bir gülümseme oluyor, hayal ettiğim gibi olana kadar ne yapmak istediğimi düşünerek. Bu uzun bir yol ve bu yolculuğu iple çekiyorum.

 

Swissvax: "Hangi otomobili sürmek istersiniz ve neden?"

Selina: Listemde birkaç model var. Porsche en üstte ve yeni GT3 RS ve Taycan Turbo S en üst sıralarda.

 

Swissvax: "Elektrikli bir otomobil olan Taycan size nasıl uyuyor?"

Selina: Taycan'ın modern teknolojisi beni büyülüyor. Bu konu tartışmalı ve kimse elektrikli otomobillerin geleceğin teknolojisi olup olmadığını bilmiyor. Teknik olarak tamamen farklı, mekanik yok, ki bu da evim gibi. Ancak saf güç ve hızlanma beni gerçekten etkiliyor. Kısa mesafelerde, benim için örneğin atölyeye gidip gelmek için - neden olmasın?

 

Swissvax: "Hangi otomobili tamamen sökmek ve yeniden inşa etmek istersiniz?"

Selina: Kesinlikle bir 930 Turbo. Ancak önce G-Modelim var. Şu anda onun için parçalar arıyorum ve onu tesisatta tam anlamıyla sürüşe hazır hale getirmek için ne yapmam gerektiğini biliyorum.

 

Swissvax: "Hayalinizdeki otomobili nerede sürmek istersiniz?"

Selina: Mutlaka Grossglockner'da. Bu rota gerçekten benim için özel. Muhteşem dağ manzarası, uzun virajlı yollar ve muhteşem bir doğa manzarasıyla kesinlikle her otomobil tutkununun gitmesi gereken bir yer.

 

Bölüm 3. Rüyanız İçin Özen Gösterin

 

Swissvax: "Birçok otomobilin içinde ve altında çalıştınız. Sizi en çok zorlayan ve öğreten proje hangisiydi?"

Selina: Her projede farklı zorluklarla karşılaştım, ama benim için en öğretici olan, ilk kez kendi başıma komple bir motoru yeniden inşa ettiğim projeydi. O süreçte sadece teknik bilgim değil, sabrım ve azmim de sınandı.

 

Swissvax: "Otomobiller dışında ne tür hobileriniz var? Bunlar, araba ustası olarak işinize nasıl katkıda bulunuyor?"

Selina: Aslında otomobiller dışında da el işleriyle uğraşmayı seviyorum. Özellikle ahşap işçiliğiyle ilgileniyorum. Bu, detaylara dikkat etmeyi ve hassasiyeti öğretiyor, bu da otomobiller üzerinde çalışırken bana çok yardımcı oluyor.

 

Swissvax: "Kariyerinizde ulaşmak istediğiniz bir sonraki büyük adım nedir?"

Selina: Kariyerimde bir sonraki adım, kendi atölyemi kurmak. Hem modern hem de klasik otomobiller üzerinde çalışacak, aynı zamanda genç yetenekleri eğitmek için bir eğitim programı başlatmayı planlıyorum.

 

Swissvax: "Bir kadın olarak otomotiv sektöründe çalışmanın avantajları ve zorlukları nelerdir?"

Selina: Kadın olarak bu sektörde bazen önyargılarla karşılaşıyorum. Ancak, bu beni daha da motive ediyor. Aynı zamanda, kadınların detaylara daha dikkatli yaklaştığına inanıyorum, bu da otomotiv restorasyonu gibi işlerde avantaj sağlıyor.

 

Swissvax: "Porsche ve BMW dışında, hangi otomobil markalarını veya modellerini beğeniyorsunuz ve neden?"

Selina: Mercedes-Benz'in klasik modellerine hayranım. Özellikle 300 SL Gullwing benim için mühendislik ve tasarım harikası. Ayrıca, İtalyan spor otomobillerine, özellikle Ferrari ve Lamborghini'ye de büyük bir ilgim var.

 

Swissvax: "Genç kadınlara ve erkeklere otomobil sektöründe kariyer yapmaları için ne tür tavsiyelerde bulunursunuz?"

Selina: En önemli tavsiyem, tutkunuzu takip etmektir. Eğer otomobillerle ilgileniyorsanız, bu alanda ne kadar çok şey öğrenirseniz, o kadar başarılı olursunuz. Ayrıca, deneyim kazanmak için fırsatları değerlendirmek ve sürekli öğrenmeye açık olmak da önemli.

 

 

 

 

 

Care For Your Dream

Stefania Buckley

Ailesiyle yolculuk yapmayı seviyor

 

Bölüm 1. Care For Your Dream

Çocuklarım arabada seyahat ederken bana sırlarını anlatırlar.

Swissvax: "Stefania, bize kendinden ve tasarım ile otomobillere olan tutkundan bahsettiğin için teşekkür ederiz. Şu anda hangi otomobili sürüyorsun ve neden bu otomobili seçtin?"

Stefania: Eski Toprak’lara olan tutkumu paylaşma fırsatını verdiğiniz için teşekkür ederim. Şu anda 1978 model beyaz bir Porsche 911 SC sürüyorum, 2010'da kayınbabamdan ölmeden önce satın aldık. Bizim için duygusal ve tarihi bir değeri var. Bu 911, SC serisinin ilk üretim serisinden ve orijinal 3.0 litre boxer motoruyla 180 beygir güç üretiyor. Sonradan da MOMO direksiyonunu ve Carrera yan şeridini ekledik, ki bu da bana göre klasik karakterini vurguluyor.

Yakın zamanda Guards Red'de 1986 model bir Porsche 930 Turbo satın aldık. ABD'ye yeniden tanıtılan ilk Seri-930'lardan biriydi. 3.3 litrelik turbomotora, 282 beygir güce, siyah spor koltuklara ve 65.000 mile sahip bir araç. Tüm otomobil %100 orijinal. Denny Aker adlı ünlü bir Porsche koleksiyoncusundan satın aldık. O, ilk sahibinden satın almış ve yepyeni durumda korumuş.

 

Swissvax: "Koleksiyonundaki en sevdiğin araba hangisi?"

Stefania: Tüm arabalarımı seviyorum! O günkü ruh halime bağlı olarak değişir. Son zamanlarda 930'un cazibesine kapıldım. Böyle bir klasik otomobil deneyimim hiç olmamıştı. Başlangıçta Turbo'nun gücü ve 911'e kıyasla vites farkı beni biraz korkutmuştu, bu yüzden alışmam biraz zaman aldı. Ancak şimdi ona bağımlıyım.

 

Swissvax: "Arabalarınla ilişkin nasıl?"

Stefania: Hatırladığım sürece manuel vitesli klasik otomobillere bir tutkum vardı. Ehliyetimi aldıktan sadece birkaç ay sonra, ailemi 1977 model kırmızı bir Triumph Spitfire 1500 Cabriolet satın almak için ikna ettim. En iyi arkadaşlarımla Golden Gate Köprüsü üzerinden hızla geçtiğimizi, saçlarımızın rüzgarla savrulduğunu ve hepimizin "Tears for Fears" şarkılarını yüksek sesle söylediğimizi iyi hatırlıyorum.

Üniversiteden sonra ilk işlerimden biri, Starbucks Coffee Company'nin tüm restoranlar, oteller, havayolları ve üniversitelerde özel kahve sunma konusundaki öncü çalışmalarını yürütmek için satış departmanında çalışmaktı - ilk 100 çalışanından biriydim. İlk otomobilimi satın aldım, yine kırmızı bir kabriolet, bu sefer bir Mazda Miata. Açık tavanla bir şehirden diğerine giderken, iş günümü çok daha keyifli hale getirdi.

Şimdi eski Porsche'me binerken, eski kapıların kapanış sesini duyduğumda, iç mekanın klasik kokusunu aldığımda veya vitesi taktığımda motorun mırıldanmasını duyduğumda içimi nostalji kaplıyor. Arabalarıma büyük bir saygı duyarım. Onlara değer veriyorum ve geçmiş bir dönemin teknolojisini ve tasarımını koruma sorumluluğunu zevkle taşıyorum. Karşılığında da arabalarım bana büyük bir tatmin ve özgürlük duygusu veriyor. Klasik otomobillerimle sürüş yapmak benim için büyük bir cazibe oluşturuyor.

 

Swissvax: "Mesleğin ne?"

Stefania: Satış Başkan Yardımcısıyım ve beş yıl önce kurduğumuz başarılı bir içecek firması olan San Juan Seltzer'in ortağıyım.

 

Swissvax: "Arabalarınla ne kadar zaman geçiriyorsun?"

Stefania: Olabildiğince! Arabalarımın bakımıyla meşgulüm ve sık sık hafta sonları uzun sürüşlere çıkıyorum.

 

Swissvax: "Bize seyahat ettiğin en güzel yerleri söyler misin?"

Stefania: Kuzeybatı Pasifik'in en güzel yollarından biri olan Chuckanut Drive'da sürüş yapmayı seviyorum. Bu yol, Seattle'ın kuzeyine, Kanada sınırına kadar uzanıyor ve Pasifik Okyanusu boyunca muhteşem manzaralar sunuyor. Ayrıca, ailemle birlikte Washington Eyaleti'nde San Juan Adaları'na feribotla seyahat ederken de arabalarımı kullanmayı seviyorum. Adaların hepsi doğal güzelliklerle dolu ve sakinliğiyle ünlüdür. Bu, arabalarımla sürüş yaparken deneyimlemekten keyif aldığım bir başka bölgedir.

 

Swissvax: "Bize otomobillerinle ilgili en unutulmaz anını anlatabilir misin?"

Stefania: En unutulmaz anlarımdan biri, çocuklarımın ilk kez eski Porsche'me bindiği andı. Arabanın içinde onların heyecanla gözlerinin parlamasını ve benimle paylaştıkları ilk deneyimlerini görmek, benim için paha biçilemez bir andı. Ayrıca, bir otomobil etkinliğinde, diğer klasik otomobil sahipleriyle deneyimlerimi paylaştığım ve onların hikayelerini dinlediğim bir günü de asla unutamam. Bu tür etkinlikler, benim için otomobillere olan tutkumu daha da derinleştiriyor.

 

Swissvax: "Sence bir otomobil, sahibinin kişiliğini yansıtabilir mi?"

Stefania: Kesinlikle! Bence bir otomobil, sahibinin stilini, zevklerini, değerlerini ve hatta hayallerini yansıtabilir. Benim otomobillerim, benim özgürlük, macera ve nostaljiye olan sevgimi yansıtıyor. Her otomobilin bir hikayesi vardır ve o hikaye, sahibinin hikayesiyle örtüşebilir.

 

Swissvax: "Son olarak, otomobil hobisiyle ilgilenen gençlere ne tavsiye edersiniz?"

Stefania: Otomobillere olan sevginizi takip edin ve bu tutkuyu paylaşmak için bir topluluk arayışı içinde olun. Eski otomobillerle ilgilenmek sabır ve özen gerektirir, ancak sonunda bu çaba karşılığını fazlasıyla verir. Otomobillerin tarihine, tasarımına ve mekanik detaylarına dair bilgi edinmekten korkmayın. Ve en önemlisi, yolculuğun tadını çıkarın!

 

 

Care For Your Dream

Hanna Schönwald

1984 model Mercedes Benz W123 230 CE Coupé'una özen gösteriyor.

 

Bölüm 1. Care For Your Dream

Schwaben'da hızla öğrenilen bir şey var: aslında sadece iki otomobil markası vardır.

Swissvax: "Hanna, hakkında ve tasarım ve otomobillere olan tutkun hakkında daha fazlasını öğrenmek için bize zaman ayırdığın için teşekkür ederim. Şu anda hangi arabayı sürüyorsun ve neden bu aracı seçtin?"

Hanna: Şu anda 1984 model Şampanya Metalik renkte bir Mercedes W123 230 CE Coupé sürüyorum. Spor coupe'nin B sütunu olmadan tanıdık tasarımı ve W123 serisinin bilinen güvenilirliği ve dayanıklılığı sebebiyle bu aracı seçtim.

Swissvax: "Bu senin ilk klasik araban mı?"

Hanna: Hayır, bu ikincisi. Daha önce de bir W123 vardı, ama 1978 model Antrasit renkli bir sedan olarak.

Swissvax: "Neden özellikle Mercedes?"

Hanna: Endüstriyel tasarım öğrencisi olarak Stuttgart'ta eğitim aldım. Westfalenli olarak Schwaben bölgesinde, bu bölgede aslında sadece iki otomobil markası olduğunu hızla öğrendim. Eski Mercedes modellerine olan ilgimi geçmişten beri çeken muhteşem araç tasarımının yanı sıra, bu markanın klasik modeller için yedek parça temininin güvence altında olduğunu biliyordum. Bu nedenle seçimim zor olmadı. İlk adımda diğer ünlü Stuttgart otomobil üreticisinin bir modelini seçmemiş olmamın nedeni, o dönemki bütçemle de ilgiliydi. Porsche'ye kıyasla, Mercedes klasik araba dünyasına mali açıdan daha kolay bir giriş sunar, bu da gençler için bu konuyu özellikle ilginç kılar.

 

Swissvax: "Arada sırada eski Porsche modellerinde fotoğraflandığını ve bu otomobillerle dolaştığını gördük. Porsche ile ne gibi bir ilişkin var?"

Hanna: Okul yıllarında çok çizim yaptım, özellikle otomobiller. Bu, farklı markalar ve özellikle marka kimlikleriyle ilgilenmeye başlamamı sağladı, Porsche de dahil. Ortaokuldan sonra, Porsche'ye olan ilgim öylesine arttı ki orada staj yapmaya karar verdim. Markaya olan artan ilgi ve kariyerime olan bağlantılarım zamanla bir ağ ve dolayısıyla bir arkadaş grubu oluşturdu. Şu anda ya doğrudan Porsche'de çalışan, eski Porsche'leri restore eden ya da markaya sadece sürüş keyfi için bağlanan birçok insanı tanıyorum.

 

Bölüm 2. Care For Your Dream

Röportaj Bölüm 2: Hanna'ya kişisel rüya otomobili hakkında sorular sorduk.

Swissvax: "Zaman zaman otomobilleri kendi başına restore ediyor musun? Nasıl başladı?"

Hanna: Arabalarıma kendim müdahale etme fikri, başlangıçta bir zorunluluktan doğdu. Ehliyetimi aldığımda mutlaka bir arabam olmalıydı, ama o zamanlar olası onarımları finanse edecek kaynaklara sahip değildim. Okul yıllarında bir Ford atölyesinde meslek oryantasyonu stajımı yaptım ve sonrasında orada staj da yaptım. İşimi seviyordum. 18 yaşında, atölyedeki bağlantılar aracılığıyla bir Ford Focus satın aldım. Üzerinde çok şey öğrendim çünkü bu modeller üzerinde eğitim aldım. Eğitimle birlikte, klasik otomobillere olan ilgim arttı ve eski araçların kendi başınıza onarmak için çok daha basit olduğunu fark ettim. İlk W123'üm - sedan - teknik olarak o kadar kötü bir durumdaydı ki, arabayla asıl amacıma ulaşmak için vidalama benim için gerekli bir kötülük haline geldi. Kendi kendini başlatan bir ateşleme anahtarı, önceki sahibin geçici olarak bahçe hortumlarıyla tamir ettiği yakıt hortumları ve tabii ki çokça pas hatırlıyorum. Bir süre bu harika şeyi bir tornavida ile çalıştırdım. Ama çalışıyordu! Şu anda 1984 model bir Land Rover Series 3 kuruyorum ve 1987 model bir W124 TD'yi kış arabam olarak hazırlıyorum.

 

Swissvax: "Arabalarınla ne gibi bir ilişkin var?"

Hanna: Şampanya renkli W123 Coupé'umun adı Jürgen. Bunun hakkında daha fazla bir şey söylememe gerek yok.

Swissvax: "13 yaşından beri modellik yapıyorsun ve kendi başına arabaları tamir ediyorsun - bu ilginç bir kombinasyon ve dikkat çekiyor. Klasik otomobil camiasındaki insanların sana tepkileri nasıl?"

Hanna: Bu iki dünya gerçekten birbirinden çok farklı. Ancak bu, her iki alanda da takdir görmeme engel olmadı. Modellik ve otomobil dünyası arasında, özellikle eski otomobillerin estetik açıdan harikalar olduğunu ve birçok insanın bu konuda benimle aynı görüşte olduğunu söyleyebilirim. Özellikle eski otomobillere olan ilgi arttıkça, bu otomobillere sahip olan kadınların sayısı da artıyor. Bu da tabii ki bu konudaki cinsiyetçi önyargıların azaldığı anlamına geliyor. Ancak, bu tip tepkilerle hala ara sıra karşılaşıyorum. Özellikle bir otomobil fuarında ya da etkinlikte, "Bu sizin mi?" diye sorulduğunda, "Evet" yanıtımı verdikten sonra alınan şaşkın tepkilerle sıkça karşılaşıyorum. Ama bu, bu dünyada bir kadın olarak yer almanın bir parçası ve benim için bir sorun değil.

 

Bölüm 3. Care For Your Dream

Röportaj Bölüm 3: Hanna'ya otomobiller hakkında ne kadar tutkulu olduğunu ve bu tutkunun nereden geldiğini sorduk.

Swissvax: "Hanna, otomobillerle ilgili bu tutkun nereden geliyor?"

Hanna: Bu tutku, genç yaşta ailemle yaptığımız tatil yolculuklarından kaynaklanıyor. Ailemizde her zaman otomobillerle ilgili bir şeyler oldu. Babamın gençliğinde birkaç klasik otomobili vardı ve her yaz bu otomobillerle tatil yapmaya gittik. Böylece ben de bu dünyaya aşina oldum. Ailemde, özellikle babamda otomobillere olan ilgisi beni de etkiledi.

Swissvax: "Modellik yaparken otomobillerle ilgili projelerde yer alıyor musun?"

Hanna: Evet, birkaç kez bu tür projelere dahil oldum. Özellikle otomobil markalarıyla işbirliği içinde olan modellik ajansları tarafından çeşitli kampanyalar ve çekimler için seçildim. Bu tür projelerde yer almak, iki tutkumu bir araya getirebildiğim için her zaman benim için özel bir zevktir.

Swissvax: "Otomobillerle ilgili olarak en unutulmaz anını paylaşabilir misin?"

Hanna: Belki de en unutulmaz anım, ilk otomobilimle ilk uzun yolculuğumu yaptığım andır. Ehliyetimi aldıktan kısa bir süre sonra, en iyi arkadaşımla birlikte denize gitmeye karar verdik. O sırada oldukça eski ve pek de güvenilir olmayan bir otomobile sahiptim, ancak bizi sorunsuz bir şekilde hedefimize ulaştırdı. Bu deneyim, özgürlüğün ve bağımsızlığın ne demek olduğunu gerçekten anlamamı sağladı. O zamandan beri otomobillerle olan bağlantım sadece daha da güçlendi.

 

Bölüm 4. Care For Your Dream

Röportaj Bölüm 4: Hanna'ya gelecekteki planları hakkında sorular sorduk.

Swissvax: "Gelecekte ne tür projelerde yer almayı planlıyorsun?"

Hanna: Gelecekte otomobillerle ilgili daha fazla projede yer almayı ve kendi otomobil restorasyon atölyemi kurmayı planlıyorum. Ayrıca otomobil dünyasıyla modellik kariyerimi birleştiren projelerde yer almayı da düşünüyorum.

Swissvax: "Kendine bir rüya otomobil seçersen, hangisi olurdu?"

Hanna: Rüya otomobilim kesinlikle bir Mercedes 300 SL 'Gullwing' olurdu. Bu otomobilin tasarımı ve tarihine hayranım. Umarım bir gün bu rüyayı gerçeğe dönüştürebilirim.

Swissvax: "Hanna, röportaj için teşekkür ederiz. Bizimle paylaştığın bilgiler ve deneyimler için teşekkür ederiz."

Hanna: Ben teşekkür ederim. Bu röportajı yapmak gerçekten keyifliydi. Otomobillerle ilgili tutkumu paylaşmak ve diğer otomobil meraklılarıyla bu tutkuyu paylaşmak her zaman benim için özel bir zevktir.

 

 

 

 

Care For Your Dream 

Dennis Berger

Rüyasındaki Porsche 550 Spyder için özen gösteriyor.

 

Bölüm 1. Care For Your Dream

Bu sadece bir yarış arabası değil! Bu bir sanat!

Swissvax: “Dennis, hakkında ve tasarım ve otomobil tutkun hakkında daha fazla bilgi almak için bize zaman ayırdığın için teşekkür ederiz. Şu anda hangi arabayı sürüyorsun ve neden bu arabayı seçtin?”

Dennis: Öncelikle röportaj talebi için teşekkür ederim. Porsche konusu benimle gerçekten çocukluğumdan beri birlikte ve ben otomobil kültür varlığını takdir eden ve bu tutkuya kapılan diğer insanlarla fikir alışverişinde bulunmayı her zaman severim. Garajımda şu anda birkaç Porsche var, ama beni özellikle etkileyen bir tanesi var. 550 RS Spyder.

Swissvax: "550 Spyder'da seni ne etkiliyor?"

Dennis: Porsche 550 Spyder bir spor araba değil. O, tam kanlı bir yarış arabası ve çok daha fazlası - 550 benim için tarihi yarışın simgesidir. Hafif, hızlı, saf. Dört silindirli hava soğutmalı boxer orta motor, 110 HP ve 200 Km/h’den fazla son hız. Tehlikeli bir durumda yardımcı olacak hiçbir kontrol ünitesi yok. En iyi ihtimalle göğsüne kadar olan bir ön cam. Hızı tüm duyularınızla hissedersiniz. Sürüş sırasında gülmemelisiniz, aksi takdirde dişlerinizin arasında sinekler yapışır. Eksik boyun destekleri, eksik ABS veya hava yastığı sizi her zaman dikkatli ve öngörülü sürmeye zorlar. Ayrıca, 550, mükemmel Bauhaus tasarımını temsil eden bir sanat eseridir. Bu tasarım yaklaşımını Porsche, araç tasarımı için çok erken fark etti ve gözlerimde bugüne kadar mevcut araçların tasarım sürecine entegre oldu. Dürüstlük en üst tasarım ilkesidir. Tasarım, benim için otantik olmalıdır. İyi tasarım, mümkün olan en az tasarımdır, zamansızdır.

Swissvax: "Bize tipik bir sürüşten bahsedebilir misin? Bu sana nasıl hissettiriyor, aklından neler geçiyor?"

Dennis: 550 Spyder benim duygularımı hızlandırıyor. Bir Porsche'nin direksiyonunun arkasında daha önce oturan herkes bilir: Bu çok özel bir duygu. Porsche saf ve otantik sürüş keyfi anlamına gelir. Tüyleri diken diken yapar. Önemli olan hedef değil, oraya giden yoldur. 550 Spyder'da, spor yarışa doğrudan katkıda bulunmayan tüm gereksiz şeylerden ödün verilmiştir. Benim için en iyisi boş yollardır. Pazar sabahları çok erken kalkmaya değer. İnanılmaz sabah atmosferi size sıcak ve rahat yatağınızı hızla unutturur. Bu anlar, bir Porsche sürmeye ve keyfini çıkarmaya değer anlardır. Aslında herkesin bir doktordan Porsche reçete alması gerekiyor. Bu, çoğu ilaçtan daha iyidir. Vücut ve ruh için saf rahatlama.

Swissvax: "Sana sık sık gerçek bir 550 Spyder olup olmadığı soruluyor mu?"

 

Dennis: Aslında, "Bu gerçek mi?" sorusunu oldukça sık alıyorum. Çoğu insan, özellikle bu kadar nadir ve tarihi bir araba gördüğünde gerçek olup olmadığını merak ediyor. Ancak, benimkinin bir replika olduğunu çoğu insan anlayamıyor çünkü detaylara, kaliteye ve otantikliğe çok önem veriyorum. Orijinal 550 Spyder'lar oldukça pahalı ve koleksiyoncular için bir yatırımdır. Benim aracım, orijinaline olan sevgi ve hayranlığımı yansıtan bir saygı duruşu. Hem modern teknolojiden yararlanarak daha güvenli ve günlük kullanıma uygun, hem de orijinalinin ruhunu ve estetiğini koruyan bir araç.

 

Swissvax: Son olarak, Porsche 550 Spyder'ı genç nesillere tanıtmak istediğinizde ne söylersiniz?

Dennis: Genç nesillere her zaman otomobilin sadece bir ulaşım aracı olmadığını, aynı zamanda bir sanat, bir tutku ve bir yaşam biçimi olduğunu söylerim. 550 Spyder, otomobil tarihinin ve yarış tarihinin önemli bir parçasıdır. Bu araba, sadece döneminin değil, aynı zamanda Porsche'nin de en iyi temsilcilerinden biridir. Gençlere bu arabayı gösterdiğimde, onlara sadece arabanın tarihini değil, aynı zamanda onun arkasındaki hikayeyi, tasarımını, mühendisliğini ve tutkusunu da anlatıyorum. Umarım, bu onlara otomobillerin sadece fonksiyonel makineler olmadığını, aynı zamanda tarihi, kültürel ve sanatsal bir değere sahip olduğunu anlamalarına yardımcı olur.

 

 

 

 

 

Care For Your Dream 

Patrik Schnauck

Rüya Porsche 911 3.0 SC'sine özen gösteriyor.

 

Bölüm 1. Care For Your Dream

Patrik'e kişisel rüya otomobili hakkında sorular sorduk.

Swissvax: "Patrik, kişisel 'Care For Your Dream' hikayen hakkında daha fazla bilgi alabildiğimiz için teşekkürler. Porsche'nizi ne zamandan beri sahipsiniz?"

Patrik: 2020 yazından beri. Oldukça uzun bir aramanın ardından arabayı Stuttgart'ın yakınlarında buldum ve hemen aldım.

Swissvax: "1980 model bir Porsche 911 seçmenizin nedeni nedir?"

Patrik: Porsche uzun zamandır beni büyülüyor - muhtemelen birçok kişi gibi. İsviçre'de uzun yıllardır tanıdığım bir arkadaşım birkaç yıl önce 1974 model bir Porsche satın aldı, o zaman ben de tekrar düşünmeye başladım.

Swissvax: "Yani bu araba uzun süre rüyanız mıydı?"

Patrik: Evet. Birkaç yıl önce "Californication" adında David Duchovny'nin başrolde olduğu bir dizi vardı. Harika bir dizi, o dönem sürekli izliyorduk ve ana karakter Hank Moody'nin 80'lerden siyah bir Porsche'si vardı. Yaşam tarzı, araba ile olan ilişkisi ve basitçe yaşaması, zevk alması ve ihtiyaç duyması – bu beni oldukça etkiledi.

 

Swissvax: "Renk oldukça nadir - çoğu kişi Gümüş, Beyaz veya Siyah istiyor, neden Oak Green (Meşe Yeşili)?"

Patrik: İşte tam da bu yüzden, çünkü az kişiye sahip. Bu tür bir arabayı yapılandırmazsınız, internet üzerinden araştırma yapar, bilgi edinir, klasik boya ve deri kombinasyonlarına bakarsınız. Wolfgang Porsche'nin bir röportajında okumuştum, Ferry Porsche'nin arabalarını Oak Green ve Brewster Green gibi yeşil tonlarda tercih ettiğini. Ve Wolfgang Porsche bunu bugün de sürdürüyor. Bu ilgimi çekti, beni etkiledi ve yeşil tonları araştırmam için ilham verdi.

 

Bölüm 2. Care For Your Dream

Röportaj Bölüm 2: Patrik'e kişisel rüya otomobili hakkında sorduk.

 

Swissvax: "‘Care For Your Dream’ senin için ne ifade ediyor?"

Patrik: "Rüyalarımdaki arabam" beni yıllarca, aslında on yıllarca meşgul etti. Californication dizisinde bu büyüyü tekrar keşfettim. Ancak otomobille olan ilişkim çok daha önce başlamıştı. 2020'de bu rüyayı gerçekleştirme fırsatım oldu. Arabanın sahip olduğu yaşam tarzı, rahatlık ve saflığı hemen hemen her gün tadını çıkarıyorum ve bunu sadece yolda değil aynı zamanda bakımında da yapıyorum. Aynı zamanda kişisel rüya arabamı sadece elde yıkamam da buna dahil. Her seferinde arabayı yeniden tanıma süreci oluyor. Elle cilalama, parlatma ve sızdırmazlık yaparak arabamda sürekli yeni şeyler keşfediyorum. Onu daha iyi anlıyorum ve aynı zamanda onun hikayesini de anlıyorum. Bir ilişki oluşuyor."

 

Swissvax: "Bu cümleyi sık sık duyuyoruz: bir arabayla ilişki kurma."

Patrik: "Evet, bu benim için önemli. Bazen üçümüz, oğlum önde ve eşim arkada arabayla geziyoruz. Eğlenceli, araba buna dahil ve yeni deneyimler ve fikirler getiriyor. Berlin'deki Ku`Damm üzerinde Pazar sabahları sadece böyle dolaşıyorum ya da doğrudan Baltık Denizi'ne kadar gidiyorum. Bunu "normal" aile arabamla yapar mıydım? – muhtemelen hayır. Bu yüzden arabayı farklı bir şekilde ele alıyorum ve zaman ayırıyorum – harika anlar bunlar."

 

Swissvax: "Swissvax ürünlerini neden seçtiniz?"

Patrik: "Arabayı nasıl temizleyeceğim, nasıl cilalayacağım ve nasıl parlatılacağı üzerine epey düşündüm. Arkadaş tavsiyeleri ve internet üzerindeki kendi araştırmalarım sonucu Swissvax'a ulaştım. Marka, benim için en yüksek kalitede bakım ürünlerini temsil ediyor. Uygulamada biraz daha fazla zaman alıyor, ama bu da gerçekten eğlenceli oluyor. Sonuç her zaman inanılmaz – Lotos Speed ve bir parlatma bezi ile kendimin elde ettiği efekti seviyorum. Parlaklık mükemmel."